هنگام رسم انواع تصاویر گرافیکی به خصوص انیمیشن های کامپیوتری ، ممکن است لازم باشد اعمال مختلفی از قبیل زاویه دید، تغییر اندازه شکل موجود در صحنه و ... صورت گیرد. به عنوان مثال در یک نرم افزار پردازش تصاویر یکی از ضروری ترین کارها، بزرگنمایی تصویر جهت مشاهده جزئیات آن است یا در یک انیمیشن کامپیوتری، تغییر محل دوربین یا اشیا موجود در صحنه غیرقابل اجتناب است. تغییر در اندازه ، جهت و موقعیت اشکال رسم شده در صحنه به کمک تبدیلات هندسی انجام می گیرد. سه تبدیل پایه ای که با استفاده از آنها می توان هر نوع تبدیل دیگری را انجام داد؛ انقال، دوران و تغییر مقیاس می باشد. دو تبدیل مهم دیگر که می توان آنها را به کمک تبدیلات پایه ای ایجاد کرد، انعکاس و برش می باشد.